Da li digitalne marketinške agencije i dalje osećaju posledice krize ili se sve vratilo ‘na staro’?

Home » Da li digitalne marketinške agencije i dalje osećaju posledice krize ili se sve vratilo ‘na staro’?
author image by RootSec | 0 Comments | April 26, 2021

Na samom početku epidemije koronavirusa u Srbiji brendovi su gotovo istovetno reagovali po pitanju digitalnog oglašavanja: kampanje su stavljene na hold, budžeti su zamrznuti i niko nije znao kako će izgledati naredni korak.

Situacija se vremenom (koliko-toliko) normalizovala, agency life navikao se na novo normalno ali, kako naši sagovornici iz agencija otkrivaju, posledice se i dalje osećaju – i to ne samo u internom načinu rada, već i u načinu na koji klijenti pristupaju poslu.

U kojoj meri se te posledice danas osećaju i, možda najvažnije, dokle će trajati, u nastavku teksta otkrivaju nam Danka Trbojević (Managing Director, Agency Drive), Ana Milanović (Digital Account Manager, Flexis) i Igor Grmuša (Country Manager, Degordian).

Normalizacija u industriji tek početkom sledeće godine

“Naša industrija je ozbiljno potresena, posledice krize se i dalje itekako osećaju a prognoze su da će sve krenuti da se vraća na staro tek u prvoj polovini naredne godine”, odmah na početku razgovora ističe Danka. Ona dodaje:

Ulaganja su, kao i prošle godine, nešto skromnija u odnosu na 2019. Pojedini klijenti su vrlo oprezni, boje se inovacija i nije im lako da kontrolu prepuste agencijama. Nadam se da će u drugoj polovini ove i početkom naredne godine, kada će po svim procenama pandemija posustati, advertising industrija polako početi da napreduje.

Njenu opreznost deli i Igor Grmuša koji takođe ističe da su posledice pandemije i dalje aktivne ali, srećom, ne u velikoj meri. “Neki klijenti sa kojima smo pauzirali saradnju još uvek se nisu aktivirali, ali ako poredimo prva četiri meseca, definitivno u ovoj godini imamo mnogo više upita za nove poslove“, ističe on.

To da situacija ide na bolje potvrđuje i Ana koja ističe da se Flexis tim iz pozicije gde ne znaju šta ih je snašlo, uz skoro 80% manje posla i prilagođavanje na home office, danas našao u poziciji da imaju više posla, da su proširili portfolio usluga i da rade na strateškom razvoju i proširenju timova uz partnersku podršku TCCC (The Coca Cola Company):

Da se razumemo – ne kažem da nije bilo teško, neizvesno i turbulentno, da nije bilo povuci-potegni praćeno svim tenzijama i frkom koje idu u paketu. Ali, preživeli smo i tu smo. Sa postojećim klijentima nastavljamo partnerske odnose nakon pauze u 2020. i proširujemo saradnju u ovoj godini. Novim klijentima smo dokazali da mogu da nam veruju i opuste se dok radimo ono u čemu smo najbolji – rešavamo sve što treba rešiti.

A šta je sa budžetima za oglašavanje?

Danka nam je otkrila i da na svetskom nivou, velike fleksibilne i brze platforme poput Facebook-a, Google-a i Amazona, beleže ogromnu zaradu ali advertajzing industrija i na najrazvijenijem, američkom tržištu, trpi strašne gubitke. “Digital je preuzeo veliki deo u oglašavanju, i u svetu i kod nas, ali to nije  moglo da nadomesti manjak u prihodima advertajzing agencija. Neki manji lokalni klijenti su, nažalost, bili primorani da prestanu sa  oglašavanjem usled smanjenih budžeta”, navodi ona i dodaje da se budžeti jesu menjali u zavisnosti od klijenata.

Kao što sam rekla, klijenti su krenuli više da ulažu u digitalne kanale, da preusmeravaju svoje budžete u neke druge vidove promocije poput osnaživanja sopstvenih kanala komunikacija, ulaganja u razvoj e-commerce platformi i sl.

Tokom prve polovine 2020, većina oglašivača na globalnom nivou je potpuno prekinula oglašavanje i ulaganje u ovaj segment, da bi se već tokom Q3 prošle godine ponovo aktivirali. Što se tiče budžeta, svakako nisu na nivou od 2018/2019 ali očekivanja su da će se situacija stabilizovati početkom naredne godine.

Procenjujem da će online kupovina koja je, bukvalno, eksplodirala prethodne godine nastaviti da raste zbog sada stečenih navika i komfora koji ovaj vid kupovine pruža.  Većina kompanija, koja je zbog nužde morala da se prilagodi e-commerce uslugama i razvojem digitalnih kanala, će nastaviti da ulaže i razvija ove segmente poslovanja i da upravo kroz ove kanale ostanu povezani sa svojim potrošačima.

U nastavku razgovora, Igor nam je otkrio da je Degordian dobio neke nove klijente, sa nekim starim su se razišli, a kada govorimo o budžetima njihovih klijenata, nije bilo značajnijih promena budžeta.

Sa druge strane, Ana dodaje da bi se u njihovom slučaju budžeti promenili i da nije bilo pandemije, posebno zbog proširenja usluga koje nudimo, ali svakako je 2020. jedinstvena po tom pitanju. “Bilo je „čupavo“ sve dok nismo svi zajedno seli i doneli timsku odluku da ćemo se boriti. Bilo je odricanja, malo straha i panike, ali se isplatilo, jer se i naši i klijentski budžeti sve više oslobađaju pandemijskih ograničenja“, otkriva ona.

Kako se korona odrazila na fluktuaciju zaposlenih?

Što se tiče dinamike održavanja pitch-eva, naši sagovornici potvrđuju da su se 2021. godine brendovi veoma aktivirali na tom polju, a pred sam kraj razgovora pitali smo ih i kakva su njihova iskustva što se tiče fluktuacije kadra – za koju se očekuje da u kriznim periodima bude manja.

“Fluktuacija je manja u odnosu na period pre korone ali želimo da verujemo da je to zbog toga što smo popravili neke stvari”, kaže Igor, dok Ana dodaje da su ponosni na to što kod njih nikada nije bilo dramatične fluktuacije i da se interno vode stavom da kad nešto radiš 8-10h dnevno ne želiš da to bude pod tenzijom, naporno ili dosadno. “Zato tokom pandemije niko nije otišao, niti tražio novi posao, već smo kao tim sebi postavili jedan cilj – We shall overcome i zaposlili nove ljude“, kaže ona.

Ipak, Dankina iskustva pokazuju da se fluktuacija kadrova nije smanjila, naprotiv – prilično je visoka. “Mislim da je kriza dosta uticala na ljude i da su sada, kao posledica pandemije, ljudi  više nego ikada željni promena i da je upravo to glavni uzrok visoke fluktuacije i izazov sa kojim se većina poslodavaca trenutno susreće”, zaključila je Danka.


U iščekivanju boljih vremena za industriju digitalnog marketinga pozivamo vas da u komentarima podelite svoja iskustva i podelite kako je pandemija uticala na vaše poslovanje.


The post Da li digitalne marketinške agencije i dalje osećaju posledice krize ili se sve vratilo ‘na staro’? appeared first on Netokracija.rs.

Trending

Other matches

      Hit enter to search or ESC to close