SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona

Home » SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona
author image by RootSec | 0 Comments | April 6, 2021

Podaci koje je SGA prikazala javnosti pokazali su da je domaća game dev industrija za sada zadržala vrednost u prihodima od 120 miliona dolara, koliko je bilo i prethodne godine, dok u izgradnji ove uspešne grane učestvuje 120 timova (studija) i kompanija. Kad je reč o zaposlenima, ovu industriju trenutno sačinjava više od 2.100 zaposlenih dok trećinu od ove brojke čine žene.

Od nekih osnovnih stvari, istraživanje pokazuje da je u razvoju igara na domaćem tržištu dominantna mobilna platforma, tačnije naslovi igara za pametne telefone i tablete, a prošle godine je objavljena čak 41 nova igra. Neki od glavnih centara za razvoj igara u kojima su stacionirani studiji i kompanije su ujedno i tri najveća grada u Srbiji – Niš, Beograd i Novi Sad.

Kada je reč o novim talentima, njih 1.431 je dobilo priliku prošle godine da se oproba u ovoj industriji, od čega je bilo 386 žena, a ono što je zanimljivo jeste da je među njima bilo 57 stranaca. U istraživanju se navodi da 66% kompanija planira da zapošljava više u 2021. godini, dok članovi SGA planiraju da zaposle 350 ljudi u 2021. godini.

Od pomenutog prihoda od 120 miliona evra koliko je ostvareno u prošloj godini kada govorimo o ovoj industriji, najveći udeo od 45% su imale igre za mobilne platforme, zatim sa 32% slede PC i MAC operativni sistemi i na kraju sa udelom od 15% nalaze se igre za web platforme. Zanimljivo je da su konzole učestvovale sa svega 5%, društvene mreže 2% i VR 2%, pa bi bilo zanimljivo ispratiti ove sektore u narednim godinama da li će doživeti potencijalni rast.

Kao što smo i napomenuli, najdominantnija je mobile platforma za koju je na srpskoj game dev sceni napravljeno 40% od ukupnog broja igara, 33% čine PC i MAC, zatim slede 11% web video igre, a ostale procente čine naslovi za Google Stadiu, TV, VR, konzole i društvene mreže. Od 41 igre koja je objavljena prošle godine, 18 timova je objavilo potpuno nove naslove, dok je 65% igara objavljeno samostalno od strane studija ili kompanija. Štaviše, igre razvijene u Srbiji su sa prodavnica na kojima su dostupne preuzete čak 350 miliona puta.

Ukoliko govorimo o aktuelnoj pandemiji, istraživanje pokazuje da na čak 76% firmi, studija i kompanija pandemija nije negativno uticala kada je reč o poslovanju, 12% njih je bilo direktno pogođeno, dok je 12% navelo da su naišli na neke nove poslovne mogućnosti. Takođe, u istraživanju se navodi da je 27% ispitanika odložilo objavljivanje igre, 3% njih je zaustavilo projekat, dok je 43% usporilo poslovanje.


Kompletno istraživanje koje je SGA sprovela moguće je preuzeti na njihovom zvaničnom sajtu.


The post SGA izveštaj: Srpska gejming industrija nastavlja da raste – u 2020. prihodovala je $120 miliona appeared first on Netokracija.rs.

Trending

Other matches

      Hit enter to search or ESC to close